Veelgestelde vragen & Contact
-
Bezorgen jullie in heel Nederland?
Jouw bestelling wordt bezorgd door onze bezorgdienst Trunkrs. Trunkrs bezorgt door heel Nederland. Je bestelling wordt gratis thuisbezorgd vanaf €65, anders zijn de verzendkosten €9,95.
Bij het afrekenen kun je je eigen bezorgdag kiezen. Je bestelling wordt op jouw gekozen dag tussen 17:00 uur en 22:00 uur geleverd. Als je op een werkdag voor 10:30 uur bestelt, kan je je bestelling dezelfde avond al in huis hebben. Op het moment dat wij de bestelling verzenden, ontvang je een track & trace code van Trunkrs. Zo kan je zelf in de gaten houden wanneer je pakket bezorgd wordt.
Wij leveren elke woensdag op de Waddeneilanden via PostNL. Kies tijdens het afrekenen de optie “Waddeneilanden bezorging woensdag” onder verzendmethode. De bestelling wordt op dinsdag mee gegeven met PostNL en deze komt dan op woensdag bij je thuis. Voor een levering op woensdag dient de bestelling op dinsdag voor 10:30 bij ons binnen te zijn.
-
Bezorgen jullie ook in België?
Wij bezorgen ook in het Vlaamse deel van België. Je bestelling wordt gratis thuisbezorgd vanaf €65. Als je voor minder dan €65 bestelt, zijn de verzendkosten €9,95. Houd er rekening mee dat leveringen niet worden uitgevoerd in Belgische postcodes die beginnen met: 4, 5, 6, 7, 13 en 14.
De leverdagen voor België zijn op dit moment maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Als je voor 10:30 uur bestelt, kan je je bestelling dezelfde avond nog in huis hebben. Komt dat niet uit? Geen probleem. Je kunt bij het afrekenen namelijk zelf de bezorgdag kiezen. Je kan je pakketje altijd tussen 17:00 en 22:00 uur verwachten. Je ontvangt van onze bezorgdienst Trunkrs een track & trace code om je pakketje te volgen.
-
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben op het moment van bezorgen?
Mocht het voorkomen dat je niet thuis bent op het moment van bezorgen, dan zal onze bezorgdienst Trunkrs jouw pakketje bij de buren afleveren. De bezorger zal hen erop wijzen dat er gekoeld voedsel in het pakket zit. Je ontvangt een melding dat het pakket bij de buren is afgeleverd via de track & trace code.
-
Wat moet ik doen als de betaling niet is gelukt?
Als de betaling (meerdere keren) niet lukt, kun je contact met ons opnemen of onze betaalherinnering afwachten Deze herinnering ontvang je meestal binnen een uur. Neem je liever contact met ons op? Stuur een mailtje naar [email protected] of bel +31 70 201 70 34.
-
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Kies bij het afrekenen de bezorgdag die jou het beste uitkomt. Als je voor 10:30 uur bestelt, kan je je bestelling vanavond al in huis hebben. Voor welke bezorgdag je ook kiest: je ontvangt je pakketje altijd tussen 17:00 en 22:00 uur (met uitzondering van feestdagen). Je bestelling wordt met onze bezorgdienst Trunkrs thuisbezorgd. Op de door jou gekozen bezorgdag ontvang je rond 15.00 uur een mailtje met de track & trace code. Hiermee kun je gemakkelijk online het pakket volgen. Let op: deze mail wordt verzonden vanuit onze bezorgdienst Trunkrs. Het kan zijn dat deze mail in je spam terechtkomt.
-
Kan ik mijn bestelling ook bij jullie afhalen?
Je kunt je bestelling altijd gratis afhalen in onze winkel in Stompwijk (bij Leidschendam). Ons adres is Veenpoldersweg 22.
Hoe werkt het? Kies bij het afrekenen voor de optie 'afhalen LeJean VleesAtelier' en wij zullen je bestelling klaarmaken. Je ontvangt een mailtje als je je bestelling kunt afhalen (dit is meestal binnen een uur). Afhalen kan van woensdag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur en zaterdag van 09:00 tot 12:00 uur. We bewaren je bestelling 5 dagen, dus kom langs wanneer het jou uitkomt.
Wist je dat onze afhaallocatie ook onze winkel is? Dat betekent dat je ook langs kunt komen zonder bestelling. Ontdek al het lekkers en vraag onze slagers om advies!
-
Wat als mijn pakket niet geleverd wordt?
Jouw pakketje wordt bezorgd met onze bezorgdienst Trunkrs. Trunkrs garandeert dat er 99% juist en op tijd afgeleverd wordt, maar het kan natuurlijk voorkomen dat het een keertje misgaat.
Als je pakketje niet bezorgd kon worden, komt het pakket terug naar het verzamelpunt van Trunkrs. Hier wordt je bestelling gekoeld of diepgevroren bewaard, zodat het in goede conditie blijft. Op de eerstvolgende leverdag wordt je pakketje nogmaals bezorgd.
Heb je nog vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 070-2017034 of stuur een mailtje naar [email protected].
-
Hoe kan ik betalen?
Je kunt op verschillende manieren betalen. Betalen bij LeJean VleesAtelier is altijd veilig in een beveiligde HTTPS omgeving. Je kunt bij ons op één of meer van de volgende manieren betalen: Riverty / AfterPay, iDeal, Creditcard, Bancontact/Mister Cash, per overboeking en met de LeJean cadeaucheque. Wil je meer weten over de betaalmethodes? Klik dan hier.
-
Ik ben op zoek naar een bepaald product, maar jullie hebben het niet in het assortiment. Kan ik dit toch bestellen?
Ben je op zoek naar een specifiek product en kun je het niet vinden op de webshop? Dan kan je altijd contact met ons team opnemen via 070-2017034 (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 12:00 uur) of stuur een mailtje naar [email protected]. Het is voor ons mogelijk bijna elk denkbaar vleesproduct te leveren.
-
Wat zijn de verzendkosten die jullie berekenen?
Je kunt bij ons bestellen vanaf €20. Bestellingen vanaf €60 worden kosteloos bij je thuis geleverd. Bestel je onder de €60? Dan zijn de verzendkosten €9,95.
-
Hoe is het vlees verpakt?
De meeste producten zijn vacuüm verpakt. Dit houdt in dat de lucht - en daarmee ook de zuurstof - wordt onttrokken aan de verpakking. Hierdoor is het mogelijk dat de kleur van het vlees verandert. Wanneer je de verpakking opent, krijgt het zijn oorspronkelijke kleur weer terug. Dit is een natuurlijk proces en zorgt ervoor dat het product langer vers blijft.
-
Wat is quick frozen vlees?
Al ons bevroren vlees wordt met de quick frozen (snelvriezen) methode bevroren. Bij 'normaal' invriezen is de temperatuur -12° C en bij quick frozen is dat -40° C. De quick frozen methode zorgt ervoor dat het vlees zo snel mogelijk doorvriest, zodat de cellen niet beschadigd raken. Het snel doorvriezen zorgt voor kleine ijskristallen en dit zorgt ervoor dat de celmembranen van het vlees niet beschadigd raken. Hierdoor worden de vitaminen, mineralen, belangrijke ingrediënten en de smaak van het vlees beschermd en de smaak en sappigheid blijft op deze manier optimaal bewaard. Wil je meer weten over de voordelen van quick frozen? Je leest het in onze blog over (snel)bevroren vlees ontdooien.
-
Kan ontdooid vlees nog worden ingevroren?
Zodra het vlees is ontdooid, raden wij aan dit binnen 5 dagen te consumeren. Opnieuw invriezen is niet mogelijk als een product volledig ontdooid is.
-
Waarom verschilt de houdbaarheid van de originele verpakking met de houdbaarheid van LeJean?
De houdbaarheid gegeven in de verpakking van de grotere stukken vlees is langer dan de houdbaarheid die wij als LeJean meegeven. Dit komt doordat de houdbaarheid in de verpakking gebaseerd is op een bewaartemperatuur van 0 °C. Bij de meeste mensen thuis is de temperatuur van de koelkast zo'n 4 °C. Dan geldt deze houdbaarheid niet meer. Wij adviseren bij deze bewaartemperatuur een andere houdbaarheid. Ons advies is om altijd de houdbaarheid aan te houden die LeJean op de verpakking aangeeft.
-
Hoe wordt mijn bestelling ingepakt?
Iedere bestelling wordt met veel zorg klaargemaakt en ingepakt. We verzenden je bestelling in de EcoCoolBox, inclusief koelelementen. Deze verpakking is volledig recyclebaar en biologisch afbreekbaar. De duurzame EcoCoolBox is ontworpen om het vlees meer dan 10 uur in perfecte conditie te vervoeren. De koelelementen zijn gemaakt van gerecycled papier in combinatie met een gel, hierdoor mag dit bij het restafval. De box kan je volledig meegeven met het oud-papier. Uiteraard kun je de EcoCoolBox en koelelementen ook zelf hergebruiken voor bijvoorbeeld een dagje strand. Wil je meer weten? Kijk dan op de pagina verpakken en verzenden.
-
Zijn de prijzen per stuk of per kilo?
De prijzen zijn altijd gebaseerd op het gewicht. We hanteren dus prijzen per circagewicht. Dat bekent ook dat het ene product iets zwaarder kan zijn dan het andere, maar dat verschil proberen we natuurlijk zo klein mogelijk te houden.
-
De vacuümverpakking is niet meer intact. Wat nu?
Wij zorgen ervoor dat de producten uit jouw bestelling goed vacuüm verpakt worden verzonden. Doordat het vlees - en dus de verpakking - bevroren is, kan het scherpe randen hebben. Hierdoor kan het gebeuren dat de scherpe randen in zichzelf of andere verpakkingen prikken. Maar wees gerust: het heeft geen invloed op de kwaliteit als een verpakking lek raakt. We raden aan om het in huishoudfolie in te pakken als je het nog voor langere tijd wilt bewaren. Let er wel op dat de vleessappen er bij het ontdooien uit kunnen lopen.
-
Vlees van ver, is dat wel goed voor het milieu?
Het is goed om te weten dat niet al het vlees hetzelfde is. Een rund dat in een stal wordt afgemest heeft niet dezelfde ecologische voetafdruk als een wilde eland. Waar een eland zich (voornamelijk) zelf voedt en bijdraagt aan de natuurlijke cyclus, onttrekt een rund op stal voornamelijk aan de natuur. Een rund op stal kost veel co2: van de motor van de tractor tot aan de kunstmest die geproduceerd en vervoerd wordt. Daarnaast zijn er vitamines en andere toevoegingen nodig om het dier gezond te houden. Dat kost nog meer co2. En wij geloven dat dit niet nodig is. We wéten dat dit niet nodig is. Daarom komt ons vlees uit alle delen van de wereld: daar is genoeg ruimte om de dieren buiten te laten grazen. Het hele jaar door.
Maar hoe zit het dan met het vervoer hierheen? Dat moet toch enorm veel co2 uitstoten? Dat valt eigenlijk wel mee. Om 18,000 kg vlees, zo'n 90.000 maaltijden, van Nieuw-Zeeland naar Nederland te verschepen wordt 2.500 kg co2 uitgestoten. Dat staat ongeveer gelijk aan een auto die 20.000 km rijdt in een jaar of 1 persoon die naar Curaçao vliegt. Voor 90.000 maaltijden is dat niet gek veel. En het is dus erg aannemelijk dat een stukje vlees uit Nieuw-Zeeland niet meer of zelfs minder co2 uitstoot dan een rund op stal in Nederland.